torsdag 4 februari 2010

Rädda liv

Ibland går man runt och tänker på saker man borde göra men det blir aldrig en handling utav det. Idag tog jag tag i något jag tänkt mycket på. Något viktigt som Du också borde ta tag i. Det finns inte så mycket att tänka på igentligen. Det är bara att göra det.

"Förra året fick fler än 600 svenskar ett nytt organ. Och en opinionsundersökning Donationsrådet gjort under november 2008 visar att åtta av tio svenskar är positiva till att donera sina organ och vävnader efter sin död. Men trots detta så är behovet fortfarande stort. Väntelistan fylls ständigt på av människor i alla åldrar som är svårt sjuka och behöver hjälp."

Du kan gå in här (LÄNK) och anmäla dig själv. Det är jätte lätt och går snabbt och smidigt med eller utan e-legitimation. Du kan givetvis välja bort organ och vävnader som du inte vill skall tas från din kropp då du dött. Själv valde jag bort huden och hornhinnorna. Varför vet jag inte riktigt då jag tror att själen enbart bor i kroppen och när kroppens organ ger upp vandrar själen vidare. Jag tror jag gjorde det undantaget för mina nära och kära. Inte för min egen fåfängas skull.

Iallafall, gå in nu och gör det du med. Du kan rädda ett liv. Eller flera.

Och för att göra mamma glad bjössar jag på en bild från uppvärmningen innan matchen i söndags.


(((Over and Out)))

Inga kommentarer: