fredag 20 mars 2009

13/11-1913 - 20/3-2009

13.20 är jag på väg till Svenska kyrkan för att tända ett ljus för Mormor. Då får jag samtalet. Du hade somnat in trettio minuter tidigare.

Jag vet att vi inte borde sörja utan glädjas åt att du hade ett sådant långt och vackert liv. Du fick till och med se dina barnbarns barnbarn växa upp. Du tog had om oss alla och du älskade det.

Morfar har fått vänta på dig i 15 år. Nu är ni äntligen tillsammans igen.

Men det gör så ont. Tårarna slutar inte att rinna. Dom säger att du hade ett leende på läpparna när du somnade in, det var väl för att du äntligen fick se morfar, han kom och hämtade dig.

Jag älskar dig så mycket mormor Elsa. Jag bär dig i mitt hjärta föralltid. Tack för allt du gjort för mig. Du är den finaste av änglar nu.

Vila I Frid älskade Mormor Elsa.

(((Over and Out)))

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å va fint skrivit Frida! Kommer aldrig att glömma Elsas hembakta bröd med honung på :-D
Kram Linda B

Anonym sa...

Nu har hon det underbart me sin älskade man!!
Som du skrev sina barnbarns barnbarn är det inte många som få växa upp...det är coolt!!
Må mormor Elsa få vila i frid!!