söndag 15 mars 2009

Dåliga föräldrar

Matchen idag vann vi. På WO. Astråkigt verkligen. Blev en promenad på sisådär 2 timmar istället efter lite skott träning på planen.

När jag var ute med Nicos förut så stannar han o leker med något utan att jag märker det. Jag traskar på tills jag upptäcker att han inte går jämte mig, och det händer aldrig. Vänder mig om och ropar men han lyssnar inte. Jag ser att han håller på med något, nått svart, ser hur det flyger upp i luften och Nicos hoppar efter.

Springer dit och ser att det är en liten fågelunge. Jisses vad arg jag blev. Tar upp den med hjälp av tröjärmarna. Kollar så att den är hel och gömmer den i en buske. Usch jag fick ont i hjärtat. Stackarn, den kunde ju inte flyga, bara flaxa lite.

Jag blev lite arg på Nicos men han lekte ju bara, argare var jag på de andra fåglarna jag såg på väg hem. Jag skällde ut två av dom och sa att deras bäbis ligger där borta, kanske bättre dom flyger dit o tar hand om den?! Det var väl tur att ingen hörde mig, stå och skälla på småfåglar kanske inte räknas till ett "normalt beteende".

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: