lördag 21 mars 2009

Lugnet efter stormen?

Dagen har varit, konstig. När jag vaknade imorse så kom jag inte ihåg vad som hänt först. Sedan slog det mig och jag grät. På morgon promenaden med Nicos grät jag. Men efter det har det liksom infunnit sig ett lugn inom mig.

Jag satt på stranden i en timma förut och kollade på havet medans Nicos sprang runt och lekte. Det var så härligt. Kom hem och umgicks med Natta och sedan tuppade vi båda av. En promenad och härlig middag och jag kan bara konstatera att det trots allt varit en hyfsad dag. Det känns nästan fel.

Jag tänker på dig hela tiden mormor. Men nu med glädje för ditt fantastiska liv men också sorg för att aldrig få krama dig igen. Jag saknar dig så otroligt mycket. Jag vet att du har det så bra nu. Kanske därför jag känner ett sådant lugn? Kanske är du här hos mig? Du har alltid ingivit ett lugn inom mig. Jag bär dig i mitt hjärta söta lilla mormor.

Om en stund skall jag & Natta äta efterrätt. Jordgubbar med mjölk, kex och brieost och så skall vi kolla på Så ska det låta över nätet. Middagen var en riktig mormorsmiddag. Stekt kyckling som fick ligga och bada i grädde en lång stund i pannan. Du skulle vart stolt mormor! Det blev riktigt lyckat.

Så vill jag skicka en stor kram till hela tjocka släkten. Jag älskar er och önskar att jag fick krama om er allihopa. Men vi ses ju om ett par veckor. Inte för den roligaste anledningen. Men att vi får va tillsammans det betyder mest (som nick borgen sjunger).

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: