lördag 27 februari 2010

Kväll, natt och slutligen morgon

Kväll. Runt 22.00.
Jag & Ximel roar oss med att prata på skypen. Ximel ligger i sitt rum, jag i soffan i vardagsrummet och Jon i sitt rum lite längre ner på gatan. Vi pratar över skypen i säkert en timma. Varav minst 30 minuter av denna tiden spenderas till att tillsammans spela Bingo över skypen. Att Jon poängterar ut flera gånger att Skype är till för long-distance-calls bryr vi oss inte om.

Fortfarande kväll. Runt 23.30.
Jag besöker Ximels rum där jag lånar hennes dator för att bild googla "naken man". Jag skrattar så att jag nästan kvävs samtidigt som jag får hålla undan Ximel för att hon inte skall se vad jag gör. Jag ändrar hennes bakgrundsbild på datorn. Från en vacker bild på stockholms Gröna lund till Naken Janne:

Min första tanke hade varit hade byta till en bild på Liseberg men fingrarna styrde sig själva och skrev alltså istället just - naken man. Att denna hunken kom upp var ju givetvis lycka för Ximel.

Natt.
Franjesco skickar sms och undrar om jag ätit upp all chocklad han gav mig när jag låg på sjukhus. Visst har jag det. Då börjar ett ordkrig i form av att jag borde göra han sällskap i hans nattpromenad eftersom jag antagligen blivit en fat ass. Jag kontrar med att min rumpa är made of steel och han kan vara ett fat ass, nästa gång jag ser honom skall jag slå han i rôva. Det tyckte han bara verkade trevligt så där avslutade jag konversationen med att låtsas att jag somnat.

Morgon.
Låt mig precisera med att berätta att det är lördag morgon.
Klockan 08.00 vaknar jag av ett så fruktansvärt oljud att jag först tror att någon försöker riva vårt hus. Jag lyssnar och inser att det är Ximel som står och borrar i väggen vi delar. Jag blir vansinnig. Efter att ha skrikit "Klockan är åtta en lööööördag" i min argaste ton skickar Ximel ett SMS, "ja, vad i helvete är det som låter?". Jag inser då att det varken är Ximel eller Natta som gör ljudet. Båda två bankar argt i sina väggar. Jag går upp och öppnar min balkongdörr och skriker till grannen i det stora huset "It´s toooo eeeearly". Natta och Ximel knackar instämmande. Men det hjälps inte. De fortsätter att - vad jag skulle få reda på 4 timmar senare - "borra upp" all betong runt omkring huset. Snacka om att vi alla tre här i huset vaknade arga. De håller fortfarande på, men ärligt! Klockan åtta en lördagsmorgon?!!?

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: