tisdag 16 februari 2010

(((BILD BOMB)))

Sista dagen på karnevalen var ju igår (måndag). Skall försöka beskriva dagen så gott det går med hjälp av bilder. Dom har hamnat i en himla oordning, blogger vill inte samarbeta med mig idag, så det får bli som det blir.

Vi var ju som ni vet uppe på Kape Greko. Över allt mellan buskarna hade folk dragit fram stolar och bord. Fisk grillades brevid borden som var fullproppade med diverse grönsaker, bröd och dipper. Öl och vin låg dränkta i is i kylboxarna och på borden stod vodka, whiskey och Zivanna.

På "green monday" flyger man drake. Överallt ovanför oss fladdrade dom. Alla hundratals olika sällskap har satt sig så nära vägen man bara kan. Så man kan se på alla andra och prata med folk som sitter i alla hundratals bilar och mopeder som kör förbi hela dagen.

När man går längs med vägen får man passa sig så att ingen springer in i en med en sprayburk innehållandes skrikande färg eller skum. Detta sprang barn som vuxna runt och sprejade på varandra. Vissa var utklädda, andra inte.

Nu till bilderna...

Koulla, Natta & Ximel satt o spelade bongotrummor i över en timma...

Full knökade bilar gled förbi hela tiden

Natta & Ximel ville också flyga drake. Det gick inte så bra så till slut köpte Natta sig en heliumballong som hon band fast i drakens snöre o skickade upp i himlen...


Längs med vägen

softa grabbar
Jag & Natta överlumpade Koulla och sprejade ner henne totalt med skum. Men till slut lyckades hon få ner mig och jag hade ingen chans!

Jag lyckades inte skydda Nicos utan han fick en ny pälsfärg för dagen
Moppar ööööverallt. Natta tog en liten åktur med en snubbe...

Längs med vägen

Vårat bord
Fotti grillar fisken

Några drakar
Jag & Anna

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: