torsdag 25 februari 2010

Ny kategori - dagens citat

Jag har bloggat dåligt jag vet, men jag har ju faktiskt hjärnskakning. Dagen började inte alls bra. Mina roomies kom tillbaka från gymet på morgonen och skrattade åt diverse lustigheter de hade varit med om under de senaste dagarna då jag legat som en puppa i min säng. Jag brukar ju också vara med och skratta, och istället för att be dom berätta vände jag mig om i sängen och muttrade fram svar när de försökte prata med mig. Snacka om att tycka synd om sig själv.

Men jag kunde inte vara sur länge. Definitivt inte när jag fick beskedet att jag kom in på universitetet! Det var som om hjärnskakningen försvann och mina läppar bands fast med linor bakom öronen - jag kunde inte sluta le. Lycka tror jag det kallas.

När tjejerna åkte iväg till gymet en andra gång (pga inställd fotbollsträning) gick jag ut i regnet med Nicos. Det var så härligt, regnet öste ner och mitt hår låg klistrat mot ansiktet, åskan dånade ovanför och blixtrarna fick mig att kissa lite i brallan i mellan åt. LoL!

När jag kom hem tog jag mig ett ljummet bad (jag önska att jag kunde skriva varmt men varmvattnet hade gått hem för dagen). Det var säkert över två år sedan jag badade i badkar så det var fantastiskt. Regnet smattrandes på rutan.

Ren och hallondoftande med myskläder på intog jag köket. Köttfärslimpa lagades för första gången vilket uppskattades av mina roomisar när dom kom hem från träningen. Till köttisen serverades också kokt potatis, brunsås och lingonsylt! Smarrigt värre, jag börjar bli värsta lilla frugan här... lagat mat två dar på raken! (mamma, tack för hjälpen över telefon)

Underbar dag!

Nu har vi precis kollat några avsnitt Greys, men dags att knyta sig. Sov gott, dröm sött, dröm om den rätta...

Dagens citat (angående om att folk alltid tror på Natta när hon hittar på saker, alla tror hon är en sådan "duktig liten flicka");
Natta; Vadå jag är väl snäll?
Frida; Ja men du är ju inte guds bästa barn direkt!
Och där försvann Natta i ett gapskratt som väckte hela kvarteret...

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: