måndag 8 februari 2010

Stormatchen - eftertjôtet

Klockan 11.00 blåste domaren igång matchen på plan två i Paralimni. AEK Konstantias tog emot de obesegrade serieledarna Apollon.

Domaren för dagen är min favorit domare. Han tillåter hårt spel vilket matchen innehöll dom hela 90 minuterna. Apollon trycker på men vi spelar smart och försvarar oss väl. I mellan åt får Natta chansen att lägga en lång boll på Vlora som löper upp i banan. Det är så våra chanser ser ut. Vi har itne mycket annat att komma med framåt. Vi försvarar, försvarar, försvarar.


0-1 kommer på ett inlägg från min högerkant, jag slänger mig och lyckas få en riktningsändring på bollen. Tyvärr rätt på en Apollon spelare som får lägga in bollen i mål.

Jag beundrar mina lagkamrater för att ingen av oss slutade kämpa. Vi koncentrerade oss ännu mera, sprang ännu snabbare och tryckte till ännu hårdare. Plötsligt händer det.

Ximel får ett uppspel från vänsterkansten, toutchar den vidare till Natta som drar iväg en långboll i mitten som Vlora löper på, målvakten rusar ut, bollen studsar en gång i marken innan Vlora kaxigt lobbar bollen över Apollons svagaste länk - målvakten. Tokjubel bryter ut! AEK Konstantias har lagt mål på Apollon!

Domaren blåser för halvtidsvila och coach ber oss lägga oss ner på golvet i omklädningsrummet. Inget lag orkar försvara sig i 90 minuter. Vila benen. Så mycket det nu går... Andra halvlek startar.

Vi försvarar oss fortfarande och vill ha med oss den där poängen.



Tyvärr får dom in ytterligare två mål då vi inte orkar försvara oss ordentligt i slutet av matchen. Matchen slutade 1-3. Men vi skall inte glömma att Apollon är ett lag med enbart heltidsproffs. De är mycket starkare än något annat lag på ön och har 13 raka segrar i ryggen.

Vi gjorde en otroligt bra match, vi kämpade och gav aldrig upp. Vi spelade fin fotboll de gånger vi hade bollen. Apollon gör inte ett enda felpass, aldrig. Vi fick in ett mål och hade kunnat få med oss en poäng. Men sådan är fotbollen, en match är i minst 90 minuter. Bollen måste i mål (eller i mitt fall, aldrig få komma in i mål..)

All eloge till mitt underbara lag. We did well.

(((Over and Out)))

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra bilder!