fredag 19 februari 2010

Mysteriet med stöveln. Del Två.

I söndags försvann ju min stövel spårlöst hemma hos Jon, Emeil och Roodie. Äventyret kan ni läsa om här. Som ni vet kom jag hem med en Nike sko istället. Trots misstankar mot Jon var det Emeils sko jag gick hem med för att hålla som gisslan tills min stövel finner vägen hem.

Igår när jag låg i trädgården och solade stannade en bil utanför vårt staket. "Where is my shoe?" undrar Emeil. I handen har han min stövel!


Emeil saknade sin Nikey och hade ingen som helst lust att vandra omkring i min stövel. Strax innan Emeil kom hade jag fått medelande av Jon som förvånad hade funnit stöveln i sitt rum och undrade vad den gjorde där. Han var så kalas att han inte kommer ihåg att vi ens vart där på natten efter festandet. Bra jobbat Jon.

Efter att Emeil upprepade gånger lovat att inte ta sin Nikey och min stövel bytte vi så tillbaka.



Nu är båda skorna i sina rätta hem och historien slutade lyckligt. Nästan lite för lyckligt, nästan så jag tror att dom gjort något med min stövel... Bäst jag springer och undersöker den ordentligt!
(((Over and Out)))

Inga kommentarer: