fredag 5 februari 2010

Träningslediga

Igår var vi träningslediga men fick ändå gå upp i ottan då jag skulle vara hos Elias för shockwaves behandling redan klockan 09.00. Efter den kom Maria hem till oss och vi körde igång våran 16:e grekiska lektion. Det blir bara svårare och svårare men är ändå väldigt kul.

När Maria hade åkt och jag varit ute på lång prommis med Nicos kurade jag upp mig i sängen och läste i min bok. (På sidan 87... känns fortfarande svettigt). Det var så himla kallt igår att jag inte ville lämna sängen och min värmelampa.

På kvällen fick jag ryckt upp mig och jag o tjejerna åkte in till Paralimni och Senso tillsammans med Rodilson (t.v på bilden) och Victor (t.h på bilden).

bilden är ifrån våran inflyttningsfest i November 2009
Vi käkade och drack gott och skrattade mycket. Dom e´sådana goa grabbs! Båda är proffs och har lika mycket fritid som oss, Rodilson i Ayia Napa och Victor i Sotira. Båda lagen i division två. När säsongen är slut skall vi mötas i en five-a-side match och förlorande lag skall stå för matlagning och servering av väl kylda drycker. =) Vi gissar på att vi vinner...

Dagen idag. Min dag. Frida(y).
Den har börjat bra, solen skiner och himlen är blå, nåja - fläckvis. Va ute på en skön morgon prommis med Nicos där han sprang runt löst och sniffade på allt längs vägen. Sedan iväg till Mario för behandling. Där har jag numera väldigt roligt då Ayia Napa´s målvakt Tebeit också är skadad och är i mitt behandlingsrum mer än sitt eget! =) Han är som en stor skojig björn.

Träning ikväll men innan dess blir det egen rehabträning med mitt gummiband. Efter träningen skall vi till "The black pearl". En båt nere i hamnen i Ayia Napa som är det nya häng/party - stället för alla cyprioter. Då båten ligger i havet gäller inte den nya lagen om `rökförbud på allmänna platser´, därav båtens plötsliga popularitet. Det blir givetvis en alkoholfri kväll då vi har stormatch på söndag!

Nä, dags att göra nytta. Ha en fin fredag vänner!

(((Over and Out)))

Inga kommentarer: